تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
دانلود رساله خانه موسيقي پايان نامه معماري

دانلود رساله خانه موسيقي پايان نامه معماري

دوشنبه 20 فروردين 1397
13:53
سارا بیات

رساله پايان نامه خانه موسيقي

احكام طراحي، concept و روند طراحي خانه موسيقي

ارتباط موسيقي و معماري

موسيقي انتزاعي ترين هنر ساخت بشر است . به اين صورت كه موسيقي بدون واسطه ، احساسات و انديشه هاي هنرمند را به ديگران منتقل مي كند بطور مثال در هنر نقاشي خطوط و اشكال و رنگها نماد را به بيننده منتقل مي كنند .

از طرفي: معماري به عنوان كاربردي ترين هنر ساخت بشر نمود دارد. معماري به عنوان اولين هدف در راه كاربرد گام بر مي دارد تا انتزاع . همچنين بايد در نظر داشت كه معماري براي بيان خود به عنصر واسطه اي به نام بنا نياز دارد كه اين عنصر واسطه وجه تمايز و عامل قياس بين دو هنر معماري و موسيقي است.

موسيقي به عنوان انتزاعي ترين هنر نقش اساسي و مهم تلطيف كنندگي روحي را داراست . بطور مختصر تلطيف كنندگي موسيقي در اثرات رواني و احساس زيبايي پديد آمده بوسيله آن در انسان نهان است. اهميت اين مبحث تا آنجاست كه در فصلهاي بعد بطور گسترده به آن پرداخته خواهد شد.

در سمت مقابل معماري كاربردي هرجا كه هنري شدن و انتزاعي شدن را بيشتر در نظر مي گيرد از كاربردي بودن كاسته و به سوي تلطيف كنندگي پيش مي رود. معماري هنري با وجود اينكه داراي اهداف كاربردي است نقش تلطيف كنندگي قوي يافته و به سوي تجريد گام بر مي دارد.

همانطور كه گفته شد موسيقي نقش تلطيف كنندگي و آرامش روحي و رواني را برآورده مي سازد و در طرف مقابل معماري نقش آرامش و امنيت مادي را فراهم مي كند.

معماري و موسيقي آنگاه كه در اوج تلطيف كنندگي باشند انسان را از ماديات فرا برده و به معنويات سوق مي دهند . از ويژگيهاي هنر مجرد تعالي روح است كه در موسيقي قويتر و در معماري قدري كمتر خود مي نمايد. نمونه هاي بارز اين مورد اثر رواني موسيقي كليسايي و معماري كليسايي و يا موسيقي مذهبي و معماري مذهبي است.

جنبه ديگر بررسي معماري و موسيقي عامل ارتباط بودن اين دو هنر بين انسانهاست، بطور كلي هر هنرمند هدف در برقراري ارتباط با ديگر انسانها از طريق هنر خويش دارد. موسيقي با القاء احساسات مي تواند هنرمند خويش را بدون واسطه به شنونده القاء كند . از طرفي هنرمند معمار نيز به كمك اثر معماري خويش افكار و عقايد خود را به بيننده يا مصرف كننده القاء و در بعضي موارد تحميل مي كند .

يكي از جنبه هاي مشترك بين موسيقي و معماري اهداف يادماني در اين دو هنر است . به عنوان مثال سرود ملي هر كشور يادماني ترين موسيقي آن كشور بوده و به عنوان نواي يادبود آن كشور مطرح است . در مراسم سياسي، رسمي ، امور بين المللي، ورزشي و هر آنجايي كه شخصيت يك كشور مطرح شود سرود ملي بيان كننده آن كشور است.

از طرفي معماري يادماني هم بيان كننده معنايي است كه بيننده با ديدن آن بنابه ياد مي آورد. ديدن عكسي از بناي يادبود ميدان آزادي تهران در هر كجا از دنيا بيننده را به ياد ايران انداخته و معماري جنبه سمبل پيدا مي كند.

گاه مي بينيم كه موسيقي انتزاعي به صورت كاربردي در آمده است و از مرحله تجريد به سمت كاربرد گام بر مي دارد. موسيقي كمك آموزشي نمونه بارز اين مورد است . در امر آموزش به كودكان موسيقي سهم بسزايي يافته و جهت آموزش ادبيات، رياضيات و علوم به كار مي رود.از موارد ديگر كاربردي شدن موسيقي مي توان به موسيقي تبليغاتي اشاره كرد كه در اين مورد از جنبه هنري موسيقي كاسته شده و به جنبه كاربردي بهاي بيشتري داده مي شود .لازم به ذكر است گاه موسيقي و معماري گذرا پديد مي آيد كه از ارزش هنري چنداني بهره نبرده و فقط در يك مقطع زماني خاص مورد پسند عام قرار مي گيرد.

پايان نامه رساله خانه موسيقي

01 : كليات و شناخت خانه موسيقي

1-1- مفهوم هنر

2–1 پيدايش  هنر

3-1-.اثر هنري و زيبايي شناسي

1-3-1-اثر هنري

2-3-1- زيبايي شناسي

 4-1- طبقه بندي هنرها

1-5- سلسله مراتب هنرها

7-1- تشكيل هنرهاي مختلف

8-1- نتيجه گيري

02 : ارتباط موسيقي و معماري خانه موسيقي

1-3- اهداف كاربردي

1-1-3- عدم وجود

2-1-3- ريشه هاي وجودي و بيونيك

3-1-3- دوره هاي تاريخي در معماري و موسيقي

4-1-3- انديشه هاي هنرمند

5-1-3- زيبايي شناسي هنري

2-3- قياس و تبديل معماري و موسيقي در جزئيات

2-3- قياس و تبديل معماري و موسيقي در جزئيات

1-2-3- توالي يا تداوم

2-2-3 – ريتم

3-2-3- تكرار

4-2-3- سنگيني يا ثقل

5-2-3- كشش

6-2-3- مدولاسيون

7-2-3 اوج و حضيض

8-2-3- سازماندهي هنري

1-8-2-3- تعادل

2-8-2-3- تناسب

3-8-2-3- تأكيد

4-8-2-3- وحدت در عين كثرت

5-8-2-3- تنوع

9-2-3- نقطه شروع و خاتمه

10-2-3- پاساژ

11-2-3- جذب

12-2-3- عامل مفروض

13-2-3- قرينه سازي

14-2-3- تضاد يا كنتراست

15-2-3-   فرم

16-2-3- هارموني

17-2-3- رنگمايه يا توناليته

18-2-3- الگو

3-3- فضا سازي و القاء احساسات فضايي

1-3-3- احساس افسردگي

2-3-3- احساس شادي

3-3-3 احساس روحانيت و معنويت

4-3-3- احساس حقارت

5-3-3- شكوه وعظمت

6-3-3- احساسات حماسي

7-3-3- القاء تفكرات و جهان بيني

4-3- هندسه و رياضيات در معماري و موسيقي

03: اقليم  خانه موسيقي

4-8 تحليل سايت

دلايل انتخاب سايت

تحليل سايت و مكان يابي ساختمان

04 : بررسي نمونه هاي مشابه خانه موسيقي

الف) موزه موسيقي ايران، تهران .

ب)تماشاخانه همپستد (Hampstead Theater).

ج)موزه موسيقي تجربي.

05 :استانداردهاي فضا خانه موسيقي

06 : برنامه ريزي فيزيكي ودياگرام ارتباط فضاها

07 : سازه پيشنهادي خانه موسيقي

08 – احكام طراحي، concept وروند طراحي احكام طراحي خانه موسيقي

Concept وروند طراحي

1-8 عوامل موثر بر ادراك فرم و فضاي معماري

2-8 مباني نظري طرح

منابع ومأخذ

 


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 117 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش کسب و کار اینترنتی است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|